Βαγγέλη Παπαθανασίου
Συνδυάζοντας πάντα τη μουσική με τη φύση και λειτουργώντας ως "δίαυλος μέσω του οποίου η μουσική αναδύεται από το χάος των ήχων …" θεωρεί ότι αν τεχνικά "μουσική είναι κάθε νέος συνδυασμός από νότες", "στη μουσική δεν έχουν ειπωθεί τα πάντα, αφού οι συνδυασμοί στους κώδικες του σύμπαντος δεν εξαντλούνται ποτέ". Στη μουσική επικοινωνία –πιστεύει– δεν συμμετέχει μόνο η αίσθηση της ακοής, αν και "εκ πρώτης, φαίνεται πως η ακοή παίζει τον πρωτεύοντα ρόλο. Εν τούτοις, επειδή όλα τα αντικείμενα εμπεριέχουν τη δική τους μουσική, η μουσική γίνεται αντιληπτή από όλο το υπόλοιπο σώμα και μέσω της όρασης και της αφής αλλά και μέσω της όσφρησης και της γεύσης. Με λίγα λόγια, η μουσική γίνεται αντιληπτή μέσω όλων των αισθήσεων".
Ν. Φαρούπος
Η μουσική δραστηριότητα του
ανθρώπου περιλαμβάνει τη δημιουργία, την εκτέλεση και την πρόσληψη, στις οποίες
αντιστοιχούν τα τρία στάδια του έργου: σύνθεση, εκτέλεση, ακρόαση. Η μουσική
διακρίνεται, σύμφωνα με το περιεχόμενό της, σε λυρική, δραματική-τραγική,
επική-ηρωική, σοβαρή, ελαφρά και χιουμοριστική, με βάση την εκτέλεση, σε
φωνητική και ενόργανη, και τέλος, με βάση τη σύνθεση, σε θεατρική, χορευτική,
ενόργανη ή σε μουσική με συνοδεία απαγγελίας. Διακρίνεται επίσης, σε μουσική
θεάματος, σε μουσική για τραγούδι (νανούρισμα, ύμνος, σερενάτα, βαρκαρόλα), για
χορό (γκοπάκ, βαλς, πολωνέζα), για εμβατήριο στρατιωτικό ή πένθιμο, σουίτα,
ουβερτούρα, συμφωνικό ποίημα, κονσέρτο, ορατόριο, καντάτα, σονάτα, τρίο,
κουαρτέτο, κουιντέτο, ρομάντζα, ή σε τελετουργική μουσική: ψαλμός, δρώμενα,
χορικά, λειτουργίες, ρέκβιεμ.
Παναγιώτης Μπακάλογλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου