Τα πρώτα στάδια
Οι πρώτες ηλεκτρονικές συσκευές
για την αναπαραγωγή μουσικής -τελαρμόνιο- αναπτύχθηκαν στο τέλους του 19ου
αιώνα, και σύντομα έπειτα τα μέλη του ιταλικού καλλιτεχνικού ρεύματος των
φουτουριστών άρχισαν να πειραματίζονται με τις νέες αυτές ηχητικές κατευθύνσεις.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας
του 1920 και του 1930, άρχισαν να παρουσιάζονται οι πρώτες μουσικές συνθέσεις
για τα όργανα αυτά από μουσικούς, και κατά τη δεκαετία του 1940, γίνονταν
πειραματισμοί με τις μαγνητοφωνήσεις των μελωδιών, αλλάζοντας την ταχύτητα
περιστροφής των κυλίνδρων της κασέτας και επιταχύνοντας ή μειώνοντας την
συχνότητα της μουσικής αλλά και τη φορά της.
Οι εξελίξεις αυτές οδήγησαν στην
ανάπτυξη της ηλεκτροακουστικής μουσικής ταινίας τη δεκαετία του 1940 σε Γαλλία
και Αίγυπτο. Το είδος της musique concrète, δημιουργήθηκε στο Παρίσι το 1948
και βασίζονταν στον συνδυασμό ήχων από το φυσικό και από το βιομηχανικό
περιβάλλον μαζί με επένδυση ηλεκτρονικών μελωδιών. Η πρώτη φορά που παράχθηκε
μουσική αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα ήταν στην Γερμανία το 1953, ενώ
ακολούθησαν και συνθέσεις στην Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και η
αλγοριθμική σύνθεση μουσικής στην Αυστραλία κατά την ίδια δεκαετία.
Αύξηση της δημοτικότητας
Ο Ζαν Μισέλ Ζαρ υπήρξε ένας από
τους γνωστότερους εκπροσώπους της ηλεκτρονικής μουσικής από την δεκαετία του
1970 και έπειτα
Οι πρώτες μονοφωνικές
ηλεκτρονικές συσκευές εμφανίστηκαν σε Αμερική και Ευρώπη στις αρχές του 1960,
και κατά τη δεκαετία του 1970, οι ηλεκτρονικές μελωδίες άρχισαν να εμφανίζονται
όλο και πιο συχνότερα στην ποπ μουσική με την εμφάνιση των μουσικών ειδών όπως
η disco και η krautrock. Την δεκαετία του 1980, η ηλεκτρονική μουσική ήταν
κυρίαρχο συστατικό των περισσότερων τραγουδιών ποπ, κυρίως με την χρήση
πλήκτρων. Παράλληλα κατά την ίδια δεκαετία εμφανίστηκε και το πρότυπο MIDI για
την ευρεία αναπαραγωγή μουσικών μελωδιών από ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Το υβρίδιο της ηλεκτρονικής ροκ
εμφανίστηκε και στην Ιαπωνία, με άλμπουμ όπως το Electric Samurai: Switched on
Rock (1972) του Ισάο Τομίτα ο οποίος έκανε διασκευές γνωστών τραγουδιών της
εποχής σε συνθεσάιζερ, αλλά και τον Οσάμου Κιτατζίμα και το άλμπουμ Benzaiten
(1974). Κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1970 εμφανίστηκαν μουσικοί οι οποίοι
σημείωσαν μεγάλη επιτυχία και μετέπειτα άσκησαν ιδιαίτερα μεγάλη επιρροή όπως
οι Ζαν Μισέλ Ζαρ, Βαγγέλης, και Τομίτα, οι οποίοι μαζί με τον Μπράιν Ίνο
αποτέλεσαν τους κύριους εκπροσώπους της new age μουσικής.
Με την άφιξη της πανκ ροκ
μουσικής, εμφανίστηκε και μια βασική μορφή της ηλεκτρονικής ροκ, με τα
βρετανικά συγκροτήματα όπως οι Ultravox με το κομμάτι του 1977 με τίτλο
Hiroshima Mon Amour, ο Γκάρι Νιούμαν, οι Depeche Mode, και οι Human League, ή
οι Yellow Magic Orchestra από την Ιαπωνία. Συγκεκριμένα οι Yellow Magic
Orchestra πρωτοπόρησαν στην εισαγωγή της Synthpop με το άλμπουμ Yellow Magic
Orchestra του 1978 καθώς και το Solid State Survivor του 1979.
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας ήχου
MIDI και γενικότερα του ψηφιακού ήχου, έκανε την αναπαραγωγή και σύνθεση των
μουσικών μελωδιών πολύ ευκολότερη. Έτσι ήρθε και η ανάπτυξη της Synthpop,
χαρακτηριστικής μουσικής της δεκαετίας του 1980 η οποία υιοθετήθηκε από το
μουσικό κίνημα των Νέων Ρομαντικών όπως οι Duran Duran, Spandau Ballet, Pet
Shop Boys, A Flock of Seagulls, Culture Club, Talk Talk, Japan, και Eurythmics,
παρομοίως όμως και οι πρωτοεμφανιζόμενοι ρυθμοί της ραπ και χιπ χοπ μουσικής
βασίστηκαν σε ηλεκτρονικούς ήχους οι οποίοι απέδιδαν διάφορες κλίμακες των
κρουστών και μπάσων ήχων. Η Synthpop χρησιμοποιούσε συχνά το συνθεσάιζερ ως το
μόνο μουσικό όργανο αντικαθιστώντας όλα τα υπόλοιπα, μέχρι που η τάση αυτή
άρχισε να χάνει δημοτικότητα από τα μέσα της δεκαετίας του 80 και έπειτα.
Δεκαετία του 1990 και έπειτα



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου